Sosyal Medyada Ürün Pazarlama

Her gün milyonlarca kişinin zaman geçirdiği sosyal medya platformları müşteriye ulaşarak teklif ve kampanya sunmak için değerlendirilmesi gerekilen bir fırsat olarak görülüyor. İnsanlar artık günlük hayatlarına dair her şeyi sahip oldukları mobil cihazlardan ve bilgisayarlardan yönetebiliyor. Banka işlemleri , alışveriş işlemleri , iletişim gibi kavramlar artık online platformlar ile mümkün hale gelmiştir. Durum böyle olunca da ürün pazarlamak için online ortamlar cezp edici fırsatlar arasında görünmektedir.
Sosyal Medyada Ürün Pazarlama
Sosyal Medyada Ürün Pazarlama

Sosyal medya araçları ile ürün pazarlanması için öncelikle iyi bir tanıtıma ve reklama ihtiyaç duyulacaktır. Bunun içinde sosyal medya araçlarının getirdiği bir çözüm mevcuttur. Örneğin facebook fun sayfaları için reklam stratejileri geliştirmektedir . Çünkü desteksiz bir şekilde geliştirilmeye çalışan bir fun sayfası geniş kitleleri ulaşması için zaman ve efor gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre reklam desteği almadan açılan fun sayfaları facebook üzerinde kullanıcılar tarafından fark edilmemektedir. Facebook ücret karşılığında fun sayfasını bir şablon şeklinde tasarlayarak facebook kullanıcıları tanıtım yapıyor. Bu sayede fun sayfası geniş kitleler tarafından görülebiliyor
İyi bir reklam çalışması yaptıktan sonra sıra kampanya ve içerik düzenlemelerine gelmektedir. İçerik konusu çok önemlidir. İçerik açık anlaşılır ve özgün olmalıdır. Kullanıcıyla iletişime geçerken vaad edilenler açık bir şekilde kullanıcıya geçirilmelidir. Kullanıcının kafasın da soru işareti kalması demek hemen sizden vazgeçmesi demek çünkü piyasa da rekabet ortamı çok olduğundan her zaman müşteri en iyi olanı tercih edecektir. Örneğin bir kampanya yaptınız ve bir ürün hakkında %60 a varan indirim yaptığınızı varsayalım . Kampanyanızın reklamı için şık bir şablon hazırlayıp yayınlayacaksınız ama gerekli bilgilendirmeyi yaparken cezp edici noktaları büyük puntolarla yazdınız , müşteri içinde sonra dan sürpriz olacak bir açıklamayı da küçük puntolarla yaptınız. Müşteri kampanyanıza tıkladıktan sonra ek olarak o sürprizi gördüğünde sizin hakkınızda negatif bildirimler yaparak sizi tercihleri arasından çıkartacaktır. Sosyal medya üzerinden pazarlama yaparken asla müşteriye yanlış ve yönlendirmeler ve hileli bir politika izlememelisiniz. Bu müşterinizin size karşı güveninin kırılmasına neden olacaktı. Büyük eforla sağladığınız iyi bir yapıyı da böyle hatalarla bozmak akılcı bir yöntem değildir.
Müşteriyle iletişim kopmaması için iyi bir takip mekanizması geliştirilmedir. Müşteri bir ürün hakkında bir sorun ile karşılaştığında ve size bir soru yönlendirdiğinde hemen geri dönüş yapmalısınız. Gerekirse sitenize bir anket koyarak müşteri ilişkilerinizin ne derece verimli olduğunu test edebilirsiniz.
Sosyal medya üzerinden pazarlama yapılırken yapılacak her işlem planlı olmalıdır. Burada kasıt içerikler,temalar, kampanyalar ve siteye ait başka her ne varsa önceden planlanıp zamanı geldiğinde uygulanmalıdır. Örneğin haziran ayı paylaşımları mayıs ayından planlanıp hazır hale getirilmelidir. Kampanyalar için düzenlenecek olan şablon tasarımları renk seçenekleri vb. özellikler önceden ayarlanmalıdır.
Thanks for your comment