Etkin Blog Kullanımıyla Trafik Arttırma

 Web sitelerini trafiğini körü körüne arttırmak için yapılan amaçsız SEO çalışmaları, trafik yükselirken firmanın ürün ve hizmet satışında kayda değer bir artış yaşanmamasına yol açıyor. Ziyaretçi hacmi istikrarlı bir şekilde arttırmasına rağmen istediği yüksek karlılık seviyelerine ulaşamayan firma sahiplerinin daha akılcı davranması, trafiğini müşteri potansiyeline dönüşmesi gerekiyor. Etkili bir trafik kaynağı olan blog siteleriyse link etkileşimi, paylaşım, sıralama, müşterilerden geribildirim alma gibi birçok konuda yardımcı olabilir.
Etkin Blog Kullanımıyla Trafik Arttırma

Etkin Blog Kullanımıyla Trafik Arttırma


Firmanın potansiyel müşterilerini tanıması, hem sitesinde hem de bloglarında yayınlanan içeriğini bu kişilere hitap edecek şekilde yapılandırmasına yardımcı olur. İnsanların dikkatini çeken ve sosyal medya araçlarında paylaşılan içeriklere ev sahipliği yapan bloglar, arama motoru sıralamalarında tahmin edilenden de daha yüksek rekabet gücüne sahiptir. Ayrıca firma sitesinde sadece Pagerank kazandırmak için alınan linklerin yerine, blog üzerinden gelen “trafik sağlayıcı” linkler de etkili bir şekilde kullanabilir.
Bu bağlamda bloglar, en etkili trafik sağlayan link kaynaklarından biridir. Yalnızca bir veya iki kişilik küçük bir editör ekibi kurarak, pek çok kişinin önemsemediği bloglarla bile firmanın satışa sunduğu ürün ve hizmetlerle gerçekten ilgilenen ziyaretçilerin ilgisini çekmek mümkün. Blog üzerinden yapılan yayınlar sayesinde kayda değer trafik akışı sağlanabiliyor ki, zaten halihazırda bunu yüzlerce firma yapıyor. İnsanların ilgisini çekmek için onları anlayan insanlara ihtiyacınız olduğunu ve söz konusu blog olduğunda mutlaka iyi iş çıkaran bir veya birkaç editöre ihtiyacınız olacağınız unutmayın. Kopya-yapıştır metinler, yorumlar, sosyal medya paylaşımlarıyla etkin blog yönetimi ve kaliteli trafik akışı sağlamak mümkün değil!
Ciddi meblağlar harcamadan elde edilmesi mümkün olmayan yani çok değerli olan müşteri geribildirimlerine “ücretsiz olarak ulaşma” imkanı da sunan blog siteleri, firmanın satışa sunduğu ürün ve hizmetlerle ilgili sitesinden çok daha uzun bir şekilde bilgi verebileceği kaynaklardır. Firmanın kendi müşterileri kadar potansiyel müşterileri de blog sitelerine kolayca yorum yazabilir, bu yorumlarla sağlanan bilgi akışı ile firma müşterileri memnuniyetini arttırmak için yeni stratejiler geliştirebilir. Her internet kullanıcının aşina olduğu bir şekilde yani bloglar üzerinden içerik üretmekse basit gibi görünmesine rağmen zorlu bir iştir.
Daha Kaliteli İçerik Daha Fazla Trafik
Daha kaliteli içerikler yayınlayarak sitenin internet kullanıcıları ve dolasıyla arama motorları gözündeki değerini yükseltmek, SEO ile ilgili evrensel bir gerçektir. Tıpkı sosyal medya etkileşimini doğru bir üslupla kurmaya özen göstermeniz gerektiği gibi, blog sitenizdeki yayın içeriğinin de belli bir kalitenin üzerinde yer almasını sağlamanız lazım. Bunu yapmanın hala en etkili ve tek yoluysa iyi bir editoryal ekibe sahip olmanız. İnsanlarla etkileşim kurmak için insana ihtiyacınız olduğunu, bir kenarda duran hazır metinleri kopya-yapıştır yaparak kaliteli yayıncılık yapamayacağınızı unutmayın.
Tamseo’da yayınladığımız onlarca içerikte içerik kalitesinin ne kadar önemli olduğunu, SEO çalışmaları ile trafik akışı sağlamak için ne kadar çaba sarf edilirse edilsin insanların “siteyi ziyaret etmesine değecek” kalitede içeriğe sahip olunmaması halinde boşa kürek çekileceğini söyledik. Hala da ısrarla söylüyoruz!

Kendi Görsellerinizi Oluşturun

Site ve bloğunuzdaki içeriklerin “sizin için” üretilmiş olması, sadece iyi iş çıkaran editörlerle çalışarak özgün ve kaliteli yazılar yazmanız anlamına gelmiyor. Basit bir Google Görsel araması yaparak herkes tarafından ulaşılabilecek görsellerin hizmet sektöründe faaliyet gösteren ticari işletmeler tarafından kullanılması söz konusu olabilse de, şayet bir ürününüz varsa üretici olarak ürününüzün kendi resimlerini kullanmanız gerekir. (Görsel SEO ve dosya URL’lerin optimizasyonu ile daha detaylı bilgi almak için SEO Rehberi sayfamıza göz atabilirsiniz.)
Diğer site ve blogların, üzerinde firmanızın ismi yazan veya logosu bulunan yani size ait olan görselleri kullanarak içerik yayını yapması tanınırlığınızın artmasında etkili olacaktır. Ayrıca ziyaretçilere kendinize ait olan görsellerin olduğu bir sayfayla karşılamanız, firmanızın ve ürünlerinizin güvenilirliğini de arttırır. İnsanlar ilgili görsellerin farklı markaların sitelerinden alındığını, bu görsellerle artık hemen her yerde karşılaştığı için hemen anlıyor. Bu görselleri kullanmanız firmanızın kendi ürettiği ürünlerin teşhirini dahi başkalarının fotoğraflarıyla yaptığını gösterir ki, bunun da pek doğru bir pazarlama yöntemi olduğunu söylemek mümkün değildir.
Thanks for your comment