Başlıkta bahsi geçen kelimeler kullanıcı etkileşimine sahip webmaster websitelerinde ki spam bağlantıları engellemek için 2005 yılında Google tarafından ortaya çıkarılan etiket içi değerlerinden bir kaçıdır. Google örümcekleri siteleri dolaşırken kaynak kod parçacıkları arasında bulunan linkleri de görür ve inceler. Linkleri etiketler ile beraber kullanılan rel formatlı değerleri göz önünde bulunarak gezintisine devam eden google botları gezintisini bir kaç farklı şekilde devam ettirebilir.
NOFOLLOW VE DOFOLLOW LİNK NEDİR ? |
DOFOLLOW NEDİR ?
Eğer site içerisinde verilen link detayında rel =” dofollow” olarak bir değer mevcutsa google link veren site sahibinin verdiğini linkteki siteye kefil olduğunu yani güvenilir ve tavsiye ettiği görüşünde yorumlar. Dofollow olarak verilen değerler de linki veren site pagerank değerini linkin devamındaki siteyle paylaşır ve o sitenin pagerank değerinin yükselmesinde önemli bir rol oynar. Ayrıca link verilen sitenin google’da yükselmesinede etki eder ve backlinkin yararını arttırmış olur.
Dofollow link kullanımı aşağıdaki gibidir.
1
| <a href= "http://seoyazar.blogspot.com" rel= "dofollow" > Seo Yazar</a> |
NOFOLLOW NEDİR ?
Nofollow etiketi ise dofollow etiketinin aksine site sahibinin link verilen sitenin paylaştığı içeriklerden sorumlu olmadığını ve ” burada da birşeyler var istersen bi bak” dermiş gibi bir yorum ifadesine sahiptir. Son yapılan penguen ve panda güncellemeleri ile beraber artık Nofollow değeri dofollow değerine kıyasla daha önemli bir değere sahip olmuştur.
Nofollow link kullanımı aşağıdaki gibidir.
1
| <a href= "http://seoyazar.blogspot.com" rel= "nofollow" > Seo Yazar </a> |
Panda güncellemesi ile aniden değer kazanan dofollow değeri yine son gerçekleştirilen panda güncellemeleri ile beraber aniden değer kaybına girmiştir. Artık pagerank değerinin de google sıralamasına bir etki etmediğini farkeden webmaster lar bilinçli backlink çalışmalarında daha fazla nofollow değere yer vermektedir.
Show Conversion Code Hide Conversion Code Show Emoticon Hide Emoticon