TANITIM YAZISI NASIL YAZILIR?

Optimizasyon işlemi öyle kabak gibi bir kelimenin üzeri linklenerek veya okuyucuyu aptal yerine koyar gibi gözüne sokarcasına kapital harfler + büyük punto + yanar döner renkler eşliğinde olmaz. Bakınız profesyonel anlamda medyada bu iş nasıl yürüyor: İlgili firma “basın bildirisi” hazırlıyor (yani aslında “bana tanıtım yazısı yazın” diyor) ve medyada ilgilenebilecek yerlere gönderiyor. Bildiriyi alan yönetmen konuyu beğenir ve kendisine reyting sağlayacağına inanırsa reklam metin yazarına verir. Yazarımızda konu ile ilgili olarak, bir araştırma yapıp içeriğini hazırlar ve websitesinde ve/veya gazete ve dergisinde yayına alır. Derken ziyaretçiler haberi okur. (Bakın dikkat ediniz; Bir başka sitede yayınlanan benzersiz bir yazı aracılığı ile kendi sitenize bir trafik akmak üzere) Profesyonelce hazırlanmış metinlerin çoğunda gizli gönderme vardır. İsteseniz olayı daha iyi kavramak için gazetelere bir kere daha göz atın ve “haber reklam” dediğimiz haberleri bulmaya çalışın, bakın neler nasıl yapılmış. İşte, hazırlayacağınız tanıtım yazıları da bu mantıkta geliştirilmelidir.
TANITIM YAZISI NASIL YAZILIR?
TANITIM YAZISI NASIL YAZILIR?

Tanıtım yazısı yayınlatmak en büyük hakkınızdır, zorunluluktur ve doğru yapıldığında asla ve asla hiç bir siteyi zarara uğratmaz, filtreye sokmaz. Evet, ziyaretçiler için optimize edilmek zorundadır. Ancak belli ölçüleri ve kuralları vardır ve olmalıdırda. Bu kurallardan bazıları yazılı bazıları ise yazısız kurallardır. Yazılmamış olmaları, suistimale açık olmalarıdır.
  • Askerde bir gün wc tıkanmıştı. Neyse uğraştılar açtılar. Tıkanmanın sebebi kuburda taş birikmesiymiş. Taşları kim atıyor diye araştırıldığında bir çocuk çıktı ve çok doğal bir şekilde “evet ben attım” dedi. Sordular nedir niyedir. Çocuktaki cevap; “kağıt yoktu, bende taşa silip taşıda kubura atıyordum, atmayın diye de bir yerde yazmıyordu” dedi.
Yuh dedik, oha dedik. Lafım şu ki, bazı şeylerin de yazılı olması gerekmiyor. Aşağıda göreceksiniz, Google örneğini vermiş. Tek cümlede 5 tane linkleme yapmış ve “yasaktır” diyor. Ama kurallar arasında “X tane olmak şartıyla yapabilirsiniz” de demiyor, diyemez. Çünkü bunun bir sayısı yoktur ama bir ayarı vardır ve olmalıdır da. Sayı belirtmesi suistimale açık bir durumdur.
Thanks for your comment